السبت، 7 فبراير 2009

لو بدينا يا حبيبي

حــــلوة اغنية حلم

فعلا لو هبتدي الكلام هبتدي منين ... من الاخر ولا من الاول ؟

اقولكوش نبدء بفوضى

يعني شوية من الاخر وشوية من الاول
مش من الاول قوي يعني بس الاول إلى يعنيني
اول مراحل الضياع

اعتقد ان اول مراحل الضياع عندي كانت دخولي المرحلة الثانوية




وما ادراك ما المرحلة الثانوية


الوالدة باشا ودي فعلا اعظم عظمات الستات بلا منازع اصرت اني ادخل زي خالي السعيدية الثانوية العسكرية
ليه يا امي انا عاوز ادخل الاورمان زي اصحابي كلهم هيروحوا الاورمان ودي اقرب للبيت
لا تدخل السعيدية علشان عسكرية وتتعلم الانضباط لانك خلاص بظت


انا ؟





دة انا بالفعل كنت في المرحلة دي ملاك

....
يعني لو كنت شتمت واحد وقلت له ياحمار اقعد استغفر ربنا باقي اليوم
يا حبيبتي يهديكي يرضيكي
ابداً
طبعاً ونظرا لان الوالدة باشا متسلطه إلى مالانهاية سلمت بالامر الواقع
ورحت السعيدية مصنع الرجال




....

..........

...

النهاردة رحت مكتبي الصبح وكالمعتاد من سنة تقريبا قرفان ومش طايق الدنيا ووصلت لمرحلة الملل اللآنوهائي
مفيش اي حاجه بقت تشدني بقضي حياتي يا في المكتب قاعد على النت اشوف اخبار الدنيا وارازي في اصدقائي على دولة ابناء مصر يا بقراء الاخبار علشان ازود حالة الاكتئاب إلي عندي جايز ربنا يكرمني وتجيلي جلطة ولا انفجار في المخيخ وانجز

اينعم صعبان علية اقماري الاربعة وطبعاً حب عمري بس ما انا برضة هريحهم من الغباوة الي بقت معششة في نوفوخي وهسيبلهم كمان خميرة كويسة من البوليصة إلى عملهالهم يعني شويتين وهينسوا.
وبعد ما اروح اتغدى وانام وبقى عادي جداً اني انام من 5 او 6 المغرب إلى تاني يوم الصبح ما انا هصحى اعمل ايه؟ اقعد افكر في المشاكل الي ورايا؟ والمشكله الكبيرة ان كل مشكله منهم ملهاش حل في ايدي يعني كده او كده تفكيري ملهوش اي قيمة وبمعنى اوضح محصلته صفر كبييييييييير.
والله ليها الجنة الست الي مستحملة قرفي دي
12 سنه مستحملة جناني الله يعينها
والمشكلة انها ميأستش مني ولسة يا عيني بتحاول معايا
..............................
......................
..........

هرجعلكم وايه إلى حصل في السعيدية - مصنع الرجال -

هناك تعليق واحد:

Me7'o يقول...

الضايع

إنت كنت فين من زمان وإزاى معرفتكش من زمان يا ريس

معقولة دى
أنا مش مصدق نفسى

على العموم ملحوقة ونتقابل إن شاء الله فى الرياض

تحياتى يا جميل
وكل سنة وإنت طيب ورمضان كريم