الأربعاء، 25 مارس 2009

افرفشكم شويه

مش عارف حاسس ان فيه موجه اكتئاب عامه عند الناس الي بقرأ لهم ومش عارف هل ده اكتئاب الربيع زي ما هاني قال في نط في الكوز ولا دي حاله قرف عامه؟


عموما انا اصلا مليش مزاج اكتب اي حاجه وعندي برضيك حاله قرف وتهييس قويه جدا ففكرت طويلا تعمل ايه يا واد يا ضايع تعمل ايه يا واد يا ضايع قلت نحاول نخرج من الحاله الطين دي ونفرفش شوية


عملت تجربه في ستوته امبارح ونفعت قلت اشطه نعممها

فقلت اديها شويه نكت عن المتزوجين وربونا يستر

خدو عندكم


- سودانيه لبست قميص نوم أحمر وقالت لزوجها دلعني قلها الزوج : يافحم يامولع

- مره واحد بيقول لمراته تعرفنى انى بحب فتراك اوى راحت مراته قالتله وانا بحب سمير اوى قلها يا ويله فتراك دى مربه قالتلو وسمير ده عسل

- مرة ولد صغير بيقول لمامتة هو الرجل دة بيبوس اختى ليش قالتلة امة علشان هايتزوجها قالها الولد طب بابا هايتزوج الشغالة امتى

- مرة واحد سئل ابوة هو صحيح الحب اعمى .!! قالة ابوة شوف امك وانت تعرف

- قال شخص لزوجته: قولي للأولاد أن يناموا فقالت الام: للاولاد من ينام أولا أعطيه جنيه فنام الأب


- واحد زوجته تريد تسافر بريطانيا وقالت الزوجة للزوج :- إيش تريد أجيبلك من بريطانيا قالها بنت بريطانية وبعد ما رجعت قال الزوج لزوجته :- وين البنت ؟ قالت :- بتجي بعد 9 شهور

- عريس عصبي يوم فرحه كتب في بطاقة الدعوة: الزفت اللي هايجي ميتأخرش...واللي مش جاي في ستين داهية ... والعيال الرذلين الصغيرين يتخمدوا فى البيت..... و اللي هاتجيب موبايل كاميرا هفقع لها عينيها الاتنين....وابقوا اطفحوا في بيوتكم .. كفايه اللي دفعته للموكوسه العروسه.... اللي هتمد ايدها عالتورته هقطعهالها ..وابقى حلي في البيت ياختي انتى وهى .. منتو زي القطط تاكلوا وتنكروا .... الرقص ممنوع .. الضحك بصوت ومن غير صوت ممنوع...... وابقى عيل لو اتجوزت تانى

- مرة واحد ضاع حماره رجع قال لمرته:الحقي الحمار ضاع قالتله:ولا يهمك دخلتك علينا بتسوى100حمار

- مرة دكتور دخل عنبر فى سراية المجانين لقى واحد بيضرب نفسة بالشبشب سأل الممرضة ماله ده ؟ قالت أصله كان بيحب واحدة ومتجوزهاش ..دخل العنبر الى بعده لقى واحد بيخبط دماغة فى الحيطة قالها وده ماله قالتله اصل ده الى اتجوزها

- واحده بتقول لجوزها: تعالى ودينى المستشفى .. ماما هناك وعندها حالة تسمم ... راح جوزها رادد عليها : لازم عضت لسانها بالغلط ؟؟

- واحد جدته عيانة و رافضه الاكل فسألها تاكلى مهلبية والا اجوزك.. قالت له لأ يابنى المهلبية ناشفة على سنانى

- واحد و هو بيموت بص لمراته بصه كلها رومانسيه و قالها : انا لما اترفدت كنتي معايا ، و لما عييت وقفتي جنبي، ولما فلست برضوا كنتي معايا ، و دلوقتى لسا جنبي ، مسك ايدها بحنيه و قالها : مش عاريف ليه حاسيس انك نحس

- مرة واحد بعد سنة من زواجة صحى الصبح وقال لمراتة صباح الخير يا انسة قالتلة ,ماهو من خيبتك يا منيل

- اتصل واحد على زوجته وقال ليها "انا ربحت مليون دولار جهزي شنطتك بسرعة" فقالت الزوجة" طيب احمل معاي ثياب صيف أو شتاء؟" فرد عليها"احملي كل اللي عندك المهم مش عاوزك تكوني في البيت لما أرجع

- فيه حوطيه تبي تفرح زوجها في اول ليله زواجها قالت: انا حامل

- واحد غبي دخل على زوجته ليلة الدخله لقاها مستحيه قال: الحرمه اول مره تتزوج

- صيدلانية اتصلت بزوجها سالتو بتحب الفاصولية حب ولا تحاميل

- واحد تعبان قوي بيقول لمراته ما تقومي تذبحي لنا الأرنب ده . ردت عليه وقالتله علي ايه ياموكوس .قالها علي ملوخية.

- واحد صعيدي ركب تاكسي قعد مراته جنب السواق علشان ميبصلهاش في المرايه

- واحد قاعد في أمان الله بيقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا >>الحلة فوق دماغه .. طرررررخ!!! الزوج: "فيه ايه يا بنت الحلال؟ ليه كدا؟؟؟" الزوجه:"ايه الورقه اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها "سوسو"؟؟" الزوج: "يا بنت الحلال، ده أسم الحصان اللى بنشجعه في السباق!" الزوجه صدقته وراحت لحالها... بعد اسبوع، الزوج قاعد في أمان الله يقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة على راسه !! الزوج: "خير يابنت الحلال في ايه تاني؟؟" الزوجه:"حصانك على التليفون

- نساء العالم اتحدن وقررن ان لا يقومو باى اعمال فى المنزل وبعد اسبوع >>تجمعو ليعرفوا النتائج الأضراب>>>>فقالت الزوجة الفرنسية "انا قلت لجوزى ميشيل انا مش هعمل حاجة فى البيت الاسبوع دة كلة" وقالت "اول يوم ماشوفتش حاجة، تانى يوم ماشوفتش حاجة، تالت يوم بدا يغسل ويمسح" وقالى "انتى بتتعبى اوى يا حبيبتى".>>وقالت الزوجة الانجليزية "انا قلت لجوزى انا مش هعمل حاجة خالص فى البيت الاسبوع دة"، اول يوم مشوفتش حاجة، تانى يوم بدا يعمل الاكل تالت يوم عشانى وغدانى برة.">>جت المصرية وقالت "انا قلت لابو العيال انا مش هعمل حاجة فى البيت الاسبوع دة" وقالت "اول يوم ماشوفتش حاجة، تانى يوم ماشوفتش حاجة تالت يوم بدات اشوف شوية بعينى الشمال."

- مرة واحدة قالت لجوزها "إهدى حبيبى كدة وأرجع زى زمان"، الراجل طلقها

-مره واحده بتقول لجوزها "تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا" قالها >>"هى لسه الكوابيس دى بتجيلك؟

- مرة حماة أرادت اختباره اجواز بناتها، فاخذت الأول وعملت نفسها اتزحلقت في البحر فنزل وراها وانقذها، تانى يوم وجد عربية بيجو ومكتوب عليها "هدية من حماتك" وفعلت نفس الشئ مع الثانى فاحضر لها الاسعاف ووجد فى تانى يوم عربية بيجو ونفس الرسالة، أما الثالث فسبها تغرق، >>ففى اليوم التالى وجد عربية مرسيدس ومكتوب عليها "هدية من حماك

- واحد متجوز وقاعد في البيت وبيبص كتير في عقد الزواج، مراته قالت له: "بتبص في عقد الزواج ليه يا حبيبي؟" قالها: "مش عارف يا حياتي المأذون كتب تاريخ انتهاء العقد فين

- واحد نشر في إعلانات مبوبة :مطلوب زوجة!!! تاني يوم جاله 100 جواب فيهم نفس الرد: تاخد بتاعتي؟؟

- واحد بيقول لمراته ... انا النهاردة عايز رومانسية فى البيت ... راحت الزوجة سألت امها : يعنى ايه رومانسية ؟؟ الام : مش عارفة بس احتياطى إنقعى الرز

- مرة اتنين لسة متجوزين جديد وخرجين ومشين على الكورنيش الزوج:شايفة القمر يا قمرايا الزوجة :شايف النيل يا منيل


عارف اني هتقطع النهاره لكن ولا يهمني
رداله ولاد رداله ومعندناش Feminine side كمان

هناك 14 تعليقًا:

ستيتة يقول...

وينها الزوجة تبعك
انتي فين يا ست انتي

هاو دير يو تكتب كده؟
ملكش ست تقطع عنك المصروف؟

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

تحفة انا ومانوسة ضحكنا حتى الدموع
وخاصة اللي بيموت وبص لمراته ده

تسلم ايدك يا ضايع يا ولدي فرحتنا شوية

غير معرف يقول...

حلو قوي الكلام دة
ما تخافش من حد
هيا موتة ولا أكتر
يلا نخبط في الحلل
شم نسيم(مبارك)

غير معرف يقول...

هههههههههههههه
حلوين

شكلك كده مستبيع خالص

ebn roshd 777 يقول...

والله نجحت بجداره في مهمتك القوميه
وتقريبا المياه اللي في مصر كلها ملوثه
بفيروس الاكتئاب
وربنا يخليك لنا يا ضايع يا خويا
بس الشيء الغريب بجد والحاجه اليي مش قادر الاقي ليها اي تفسير
احنا ليه الحزن والاكتئاب مسيطر علينا؟؟
انا بعد تفكير طويل وعميق جدا جدا
توصلت الي حقيقه مؤكده
وهي ان بلدنا ذات السبع الاف سنه .....
اصبحت منتهيه الصلاحيه والكارثه ان البشر المقيمين بها ايضا انتهت صلاحيتهم

حروف يقول...

ههههههههههههه بوست حلو جدا انا فعلا كنت مكتئبة ولو قدمت بوستين كنت لقيت حاله الاكتئاب الشديد يارب تكون مدونة بتاعتي عجبتك
النكت بجد ضحكتني
دمت بالف خير

أم فريده يقول...

ههههههههههههههههههههه

لالالالالالالالالالالالا انا بالذات مش هطعك ولا تخاف ولا حتى بهدله

انا ضحكت وكنت هموت من الضحك

اكتب اكتب خلينا نودع الكآبه

تسلم ايدك

ضايع يقول...

ستوته

اي دير والي عاجبه

الست الي عندي حصلت هنادي يا اماي

عقبالك ( وش شرييييييييييييير)

تسلم يا داميل وفرحانه دايما

ضايع يقول...

مصري باشا

تسلم على المعايده


اما عن شم النسيم (ف جمال ) اليوم ده في اكل الفسيخ

ضايع يقول...

بندقه

نورتي مدونتي المتواضعه

انا مش مستبيع بالضبط بس تقدري تقولي من كتر الضرب جتتي نحست

تحياتي .......

ضايع يقول...

حبيبي ابن رشد

هو من ناحيه اننا انتهت صلاحيتنا

انا اشجب
واعترض
واندد

لاننا لو انتهت صلاحيتنا هيبقى هي دي

المهانه
والامتهان
والهوان
وايييييييييه

ضايع يقول...

حروف

مدونتك سكر انا متابعها من فترة بس كانت النداله عندي عاليه شويه فمكنتش باعلق مش عارف ليه

جايز كنت بتعرف على الناس شويه قبل ما ابدء تعليقي على كلامهم

ارجو ان مدونتي تكون عجبتك

تحياتي ......

ضايع يقول...

زوجه عنيده

سلامتك تموتي ايه بس احنا عاوزين نعيش مش نموت

منوره دايما

صبرني يارب يقول...

كده

وربنا انا ضحكت ضحك وانا قاعده لوحدي زي الهبله

لسه لما رضا يجى يقراهم هايبعتلك جواب شكر
هههههههههههههههههههههههه

اضحك الله سنك يا استاذنا

عرفنى على المدام بقى عشان نصيحلك هناك
هههههههههههههههههههه

ضايع يقول...

صبرني يا رب

اضحك الله ايامك

انا كل الازواج بعتولي جوابات شكر وفيه كمان الي اتبرع بتكاليف العلاج من الاصابات الي هتحصلي

منوره المدونه دايما بتعليقاتك

بالمناسبه المدام من المتابعات لمدونتك دائما

تحياتي ......