الجمعة، 27 مارس 2009

حد ياخد مراتي ويجيب بدلها مروحه



البوست ده هديه لستوته الي بتسنكر اني بانكت عن المتزوجين
وعلى الرغم من مرور سنين على الحادث ده إلا اني اقدر اقول اني وبلا فخر اعيش مثيل له بشكل مستمر




- قوم يا مصري بسرعه

اصحى

الحق الي حصل

- فيه ايه

ده انا طبعا بعد قفزة ثلاثيه من السرير مع استدارة كامله على اطراف الاصابع ولا اجدع غطاس مجاري

- شفت الحادثه الي حصلت


يا نهار ملهوش ملامح على الصبح ( الساعه 7 الصبح ) حادثه يعني يومنا ملهوش ملامح ياتارى مين؟ ومين حصله ايه ومين مع مين طبعا 1000 سؤال مروا في النافوخ بتاع الانا في فمتو ثانيه قبل ما انط بالسؤال التقليدي

- اهدي بس يا روحي وصلي على النبي مين حصله ايه؟

- دي مصيبه دي كارثه ( بكااااااااااااااء كالمطر )

لا دي كده باينها مصيبه بجد ونهار اهلك مطلعتلوش شمس ياواد يا مصري

- يا بنتي بوظتي اعصابي مين حصله ايه

- بس انا كنت متوقعه حاجه زي كده. يعني هم هيسكتوا

اممممممممممممم هو فيه ايه ؟ هو حد كان عيان وانا مش فاكر؟ طيب حد كان عليه تار وانا معرفش ؟

- يا بنتي حرام عليكي قولي فيه ايه

- المفروض هتاخد اجازة النهارده من الشغل

- اكيد مش حادثه وبلاوي مفيش مشكله انا هتصرف في موضوع الشغل متقلقيش بس انطقي حصل ايه

- طيب قوم بس الاول خد نفسك واشرب كبايه شاي وانا هقول لك

- شاي ايه ونفس ايه قطعتي نفس امي يا حببتي بطلي عياط وفهميني

- مصري مش هتصدق

- ياستي ورحمه امواتي هصدق

- هقولك بس ما تتخضش

- مستحيل اتخض اكتر من كده وعموما لو راميه على خلفه تاني ابقى تفي على قبري

يابنتي انطقي طلعتي بظابيظي

- دايانا ماتت يا ضايع

طبيعي اني العب بلاي باك وادور في عائله مراتي الكريمه على مين دايانا
وعلى الرغم انها فقدت الامل في اني احفظ اسامي عائلتها الكريمه مش بسبب ضعف الذاكرة عندي ولكن سبب العدد المهول الذي يتعدى امكانيات الذاكرة البشريه الي المفروض احفظة إلا اني حاولت

وعبثا احاول معتقدش اني قابلت عندهم حد اسمه دايانا خالص
قلت اكيد واحده صاحبتها وانا مش عاوز اجرح محاسيسها واسألها دايانا مين
برضيك عبثا احاول انا عارف صاحباتها كلهم مفيهومش دايانا خالص

يانهار طيب تبقى تبعي انا

انا؟ ازاي انا معنديش حد لا في العائله ولا في اصحابي اسمها ديانا برضه

يادي النيله مبدهاش اسأل بقى وامرك لله

- دايانا مين يا حببتي؟

نظرة استعراب ممزوجه باندهاش وبها خليط من الاستنكار وعدم التصديق

- دايانا !!!! مش عارف دايانا

- ياستي بس لسه صاحي ونافوخي مش مجمع كويس دايانا مين؟

- الاميرة دايانا


ونزلت علي الكلمه وسكت ( اكيد مش حزن عليها يا سيدي )

- الاميرة دايانا مين ؟( ده انا بعد دقيقه حداد على عقلي الي مات اثر حادث اليم )


- الاميرة دايانا مرات الندل شارلز وحبيبه دودي الفايد

ده انا فكرت كده فعلا صح وده مش هزار دي بتتكلم بجد وهي دي المقصوده

في هاذوة اللحظة كان عندي مجموعه بدائل بافاضل بينها

ياترى ارميها من الشباك؟ احنا في الدور التاني مش هيحصل لها حاجه

اولع فيها ؟ معنديش بنزين في البيت

ماهو مش ههدى غير لما اعمل فيها كارثه قوميه

يعني انا اتنطر من على سريري بالشكل المأساوي دة ويتم ايقاظي بالطريقه دي واسكت

لا مونكن ابدا

بختها الطين اننا كنا بايتين عند حمايا العزيز

فرصه الانتقام يا بنت سلطح بابا

وهنا انطلقت بصوتي الجاهوري

يا عالم يا هو حد ياخد مراتي ويجيب ربع جنيه مخروم


حمايا طبعا جه زي الصاروخ وراه حماتي واخوات المدام

- فيه ايه ايه الي حصل

- فيه ايه ؟ اسمحلي اقول لك ومتزعلش مني انك مخلف مختله عقليا وكان لازم تحطها في مستشفى الامراض العقليه من زمان

- ليه يابني تف من بقك ( دي حماتي طبعا )

- طيب انا مجنون وانتو عقلاء اسمعو وعوا وحد يقولي اعمل فيها ايه

وحكيت القصه بمنتهى الامانه العلميه ( وطبعا انا باحكي ومراتي شغاله نهنه زي ماهيه بس مش عارف هل علشان المرحومة ولا علشان الفضيحه الي عملتهلها.


بعد ما خلصت حمايا رمى زوجتى الجبيبه بنظرة بصراحه لوحدها اشفت غليلي الي هي كانت ياعني حاجه من بين يا بنت المجنونه الى لله يفضحك زي ما دايما مجرساني حاجه كده ظريفه جدا

حماتي طبعا حبت تلطف الجو فقالت لمراتي

-خلاص يا شوشو بتعيطي ليه ده ضايع بيهزر ومش زعلان ولا حاجه

والنبي انتي طيبه يا حاجه لا انا زعلان بقى وعاوز اولع فيها بجاز

تفتكرو رد مراتي ايه؟

- انا عارفه ان ضايع بيهزر وده انيل لانه مش حاسس بيه وبالحزن الي انا فيه





ثم قال لها مفيش فايده يا صفيه غطيني وصوتي

هناك 37 تعليقًا:

ماء تشرين يقول...

ايه ياضايع ده مش عندك مشاعير خالص كده مش تقولها البقاء لله ياحببتى معلش الدنيا فانيه
مش ممكن ياعنى
مفيش احساس خالص كده
المهم طلعت مين دايانا دى ؟؟

بس بجد مراتك دى سكر خالص

تقبل مرورى على مدونتك الجميله البجد قريتها موضوع موضوع
تحياتى لك ولاسرتك الكريمه

غير معرف يقول...

مال ديانا بصورة البيضة المكسورة
بصراحة انا خفت
قت الواد أتشألط
لكن جت سليمة
مروحة يا طماع
طب قول حاجة ااقل شوية
دة شكوكو اللي اسمة شكوكو كان بأزازة
تقول مروحة واحنا داخلين على الصيف
والازمة العالمية
والتوريث
ومفيد
فوزي المتحمس الصحفي باسم مصر والمصريين اللي لف مصر في ورة واداها للمنوفي وابنة الاهبل

اية بريحك
هوديك المعتقل
دة جزاتي يعني اني عامل على البرج اللي فاضل مش في امريكا في نافوخ سياستك

MaNoOoSh يقول...

بصراحة صعبت عليا
انا لو حد عمل فيا كدة كنت قعدت اصوت فى وشة لغاية ما يغمن عليا وانام تانى او قعدت اهبدة فى وشة بمخدات السرير كلاتها
هههههههههههههههه
كان الله فى العون يا ضايع
قلوبنا معك

غير معرف يقول...

قلبى عندك يا حبيبي

هو صحيح حدث جلل بس انتا كنت جرلحت احاسيسها قبل الحكايه دى

اصل انا لو حصل معايا كده كنت زمانى اتشليت او جاتلى ازمه قلبيه و لا حاجه لا قدر الله فاحمد ربنا انك نجوت من هذا الكمين

ما ده احد اساليب الجمعيه المفتريه القتل الفجائى و تطلع العضوة من القضيه زى الشعره من العجين

فا تيك كير من نفسك
طب عرفنا العضوة لاولى اوعى تكون ستيته العضوة التانيه اللى ربنا رزقك بيها يبقى انت ضايع ضايع يا خي
عمومازياده ف الحرص دايما تنام مغمض عين و مفتح التانيه
دمت بخير يا

صوت من مصر يقول...

الله يرحمها ديانا بجد كانت موزه
الواحد يعمل ايه تانى عشان الناس تصدق انها ماتت ؟

أبو العريف يقول...

ضايع
ايه الجمال ده
مدونتك حقيقي جامده
بس مش خايف يعني
الست ستيته
تكون بتقرا الكلام ده
انتت شكلك قلبك ميت يا معلم
دمت بكل خير

ebn roshd 777 يقول...

مساء الفل يا باشا
احلي حاجه فيك يا معلمي انك بتنفس
وتطلع كل المكبوتات اللي في قلبك
حتي ولو من فترات طويله
ودي ظاهره صحيه جدا
ولكن مش عارف ليه حاسس انك في خطر شديد
وانصحك تخلع من البيت اليومين دول يا معلم
العمر مش بعزقه

كراكيب يقول...

ههههههههههههههه
يا عييييييييني
قلبي معاهاااا
اتخطفت م الدنيا ف عز شبابها
هييييييه دنيااااا
طب ماوقفتش العيلة كلها جنب بعضها وقالتلكوا اقفوا دقيقة حداد واقرولها الفاتحة؟
لبست اسود وقالت ماتفتحوش التليفزيون لحد ما يعدي الاربعين
شغلت قرآن والصبح بتشرب قهوة سادة على الريق

;)

miro el niro kwaniro

Unknown يقول...

بجد؟؟؟
ههههههههههههههههههههههههه
لالا والنبى؟؟
فعلا؟؟
حقيقى؟؟
حقا؟؟
لا ياراجل؟؟
يالهوى عالضحك

ضايع يقول...

ماء تشرين

انا الاول اثبت اني معنديش feminan side ودلوقتي معنديش دم شويه وهتكتشفو اني اصلا برنامج ومش بني ادم اصلا

نورتي المدونه

ضايع يقول...

مصري جدا

معلش جت منك اوت

البرج الي كان فاضلي اجرته ايجار جديد نظرا للازمة الموقتصاديه

عشت يا باشا

Meshmesha يقول...

11 سنة ولسه فاكر الموقف بحذافيره يا راجل وبعدين فيها إيه يعني من حق المودام تحزن على Princess D ومن حقها عليك تشاركها حزنها ،الله وبعدين إحمد ربنا إنها صحتك من النوم على خبر كده أنا عن نفسي أعرف واحدة شافت قطة بتولد في الشارع صحت جوزها عشان يجيبلها الإسعاف رجالة بتقدرش النعمة الحساسة

ضايع يقول...

منوش

والله فكرت اني اصرخ في وشها بس بصراحه خفت تموت فيها اروح في طوكر وانالسه شباب بس يا خسارة كنت هطلع ب تلت اربع المده وكان زماني حر دلوقتي


موضوع مخدات السرير ده تخصصها يعني كنت هخسر المعركه اكيد

ياله ربنا يعين

تحياتي .........

ضايع يقول...

بيبرس

ماهي المدام نائب رئيس الجمعيه الموقرة والساعد الايمن لستوته فهتتوقع منها ايه يعني.

وعموما انا عديت من دي ومن الآف غيرها وربك يعين على الي جاي

تحياتي ........

ضايع يقول...

صوت من مصر

ممكن تعمل بوست تاكد فيه للناس انها ماتت مع ذكر محاسنها ومآقيها

تعيش وتفتكر

تحياتي .......

ضايع يقول...

ابو العرف

منور

لا ستيته بتقرأ المدونه بس انا بعيد عن متناول ايديها فبتسلط عليها النائبه بتاعتها

تخيل تبقى عايش مع نايبه واسمها كيداهم حياتك هتبقى عامله ازاي

منورني دايما

ضايع يقول...

حبيبي ابن رشد

انا خلاص مش قلقان كتبت وصيتي وعملت حساب كل حاجه واستبيعت

اصلي من كتر التنفيس حاسس ان مفيش منظم هينفع معايا تاني


وازاي اخلع من البيت يا معلم
ابدا لا تراجع ولا استسلام

منور يا جميل

ضايع يقول...

كراكيب

هي لو عليها كانت وقفت الشارع كله 4 ساعات حداد واعلنت الحداد الرسمي في الدولة

بس انا اعتذرت عن الحداد نظرا لارتباطي بفرح في الحارة الي ورانا


شكرا على الوقفه معايا يا بشر

ضايع يقول...

انجي

بجد؟؟؟
اه والله

ههههههههههههههههههههههههه
وكمان هههههههه عليهم

لالا والنبى؟؟
اه اه والنبي

فعلا؟؟
ايون

حقيقى؟؟
بجد

حقا؟؟
اي نعم

لا ياراجل؟؟
والله يا ستنا

يالهوى عالضحك
خدي نفس لتفطسي

ضايع يقول...

مشمشه

طبعا يعني هتوقع منك ايه غير كده

قطه بتولد في الشارع ونجبلها الاسعاف؟
بس

وليه التواضع في الطلبات ده

المفروض ننقلها دار الفؤاد او السلام الدولي برضه علشان الرعايه

روحي اشوف فيكي انتي كمان اسبوعين بس يكونوا عرض متصل علشان استمخ

شرفتي ولينا حساب

القدر و انا يقول...

ضايع
ايه دا ياراجل.. طيب جاملها بصوتين
انت خسران ايه يعنى ..
ست بكل الرقة دى قادرة تعاشرك ازاى
يا رب يصبرها عليك

ضايع يقول...

القدر وانا

ماهو علشان صعبانه عليه قلت حد ياخدها ويديني مروحه

امثالي من الدهماء والغوغاء وال Low life ميستهلوش غير مروحه توشيبا العربي

تحياتي......

ستيتة يقول...

تجاوزت
وتطاولت
وسيحت
واستظرفت

ودلوقتي وقت الرد
بالنوسبة لشوشو فها يتم فصلها من الجمعية لو ما حطتلكش المسدس في الشاي

وبرضه مونكن تعمل فيك نفس الحركة النهاردة وانت بقيت عضمة كبيرة وسهل تفلسع وتريحنا "أهيء أهيء أهيء ياعين امك يا فرساتشي"

بالنسبة للبيضة فشكلها تحف ومعبرة جدا عن واقعك المرير "هع هع هع وش شمتان"

بالنسبة ليك لو جدع تمر تحت بيتنا
انا موستنياك على التسيحة دي

وصبببببببببببببرك علي

ضايع يقول...

ستوته بنت عمي عندنا

دي ليله مش معديه من اولها

ايه بس يا خالتي هو الواحد لما يشاطر الاخرين احزانه يبقى بيسيح؟ مش بيقولوا نشاطركم الاحزان؟

وبعدين شاي مين يا اما

انا بكتب لكم من مخبأي السري والجدع يطولني هو العمر بعزقه.

وبعدين فرساتشي مات يا خلف خلاص

وعموما مش همر من المانطوقه كلها علشان خاطرك هو انا ناقص ده انا بقيت عضمه كبيرة خلاص

تحياتي ........

صبرني يارب يقول...

يعنى تشارلز هو الى ابن هوهو والواد الى ماشيه معاه ولامؤخده هو الى طيوب وجميل

طيب مش انت برضه مفتري يا ضايع ومش مقدر الحب التاهر الشريف ولا ايه

انا بس كنت عايزه استوضح من حضرتك حاجه
انتم جبتم عيال بعد الواقعه دي ؟؟؟


شوف انا هافكر اصحي جوزي كده مره كنوع من الانتقام بقى وتصفية الحسابات لان ولاده بيصحوني على حاجات زي كده برضه


ديانا قاااااااال

امال لو جالها طلق الولاده يا اخويا كانت عملت ايه فيك ؟؟؟

طيب هابقى احكيلكم انا لما جالي وجع الولاده عملت ايه
هههههههههههههههههههههههههه

تحياتي لحضرتك وللمدام وقولها تخشوشن شويه اصل مش حلو على صحتها

ضايع يقول...

صبرني يا رب

فعلا انا لا اقدر الحب التاهر الشليف خالث اثلي حلبجي نعمل ايه

بس حرام عليكي تعملي كده في جوزك متبقيش مفتريه طيب انا وربونا سترها معايا جوزك معرفش درجه احتناله فقع المرارة ده ممكن يكون قد ايه.

وتخيلي بقى انها عمرها ماعملت فيه حركه من دول في تعب الولاده كانت بتبقى صامته وصامده لاخر لحظة لما احنا الي نفضل نقول لها يا بنتي مش حاسه بحاجه مش ممكن.

عموما قصه الولاده الاخيرة ليها هي الي كانت قصه فعلا.

تحياتي.........

أم فريده يقول...

ههههههههههههههههههههههه

والله مراتك دى عثل عثل

هبقى فى اول فرصه اعمل فى جوزى كده بس لما اسافر له
عشان مش يلاقى حد يقولى حاجة

شوفت بقى انت هتعمل ثورة نسائية كلهم هيعملوا كدة فى اجوازهم

سلام

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تقبل مرورى أخى الكريم
بجد انا ضحكت من كل قلبى وربنا يوفقك
وكويس ان لسه حد موجود بيدخل البهجه والسعاده على الناس
هههههههههههههههههه
ربنا يوفقك ويكرمك خير يارب
وأقبلنى صديقه دائمه لمدونتك الجميله
مع خالص تحياتى
سلالالالالالالالالالالالالالالامى

عاشقه وغلبانه يقول...

هههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههه
قلبي هايقف من الضحك
انا هاحط روحي مكانك واعتبر ان جوزي عمل كده
بقول جوزي يعني الراجل مش الست زي حالتك

انا كنت حطيت عليه 100 جنيه وسيبته في الشارع يمكن حد ياخده ويريحني


انا متجوزه اخلف مش يتقطع خلفي
ههههههههههههههه


واعتقد بقي ان لو انا اللي عملت كده في جوزي كان طلقني
هههههههههههههههههههه

د. ياسر عمر عبد الفتاح يقول...

ههههههههههههههههههه
الله يكون فى عونك

ضايع يقول...

زوجه عنيده

خايف بس تعملي دي في جوزك تبقى الاولى والاخيرة. بلاش الشر ده قلنا ارحمو ازواجكم في الارض يرحمكم من في السماء يا عثل.

تحياتي .....

ضايع يقول...

عاشقه الاحزان

نورتي البلوج المتواضع بس ليه احزان
ده انا حتى رحت مدونتك كنت عاوز شمعه علشان اشوف مضلمها قوي ليه كده؟

نوريها دي الحياه حلوة

اتمنى ان اسمع ارائك دائما.

يحياتي ......

ضايع يقول...

عاشقه وغلبانه

اعتقد والله اعلم ان في هاذوها الفترة ال 100 جنيه كانت رقم فكان صعب احط عليها 100 :)

اما موضوع اني اطلقها فهذوة هو المستحيلو بعينيه دي حب حياتي يعني زي ما بيقول الجسمي كده حتى وهي مطلعه عيني بحبها موت

مش بيقولوا لك مرايه الحب عاميه بنورها مش قوي

تحياتي ......

ضايع يقول...

د. ياسر عبد الفتاح

نورت لاول مرة مدونتي المتواضعه

عشت ربنا يكون في عون كل راجل متجوز على اختلاف انواع العون المطلوبه :)

دمتم بود

رحلتنا في الحياة يقول...

ياشيخ حراااااام عليك كان لازم تحس بحزنها والالم الى كانت حسه بيه دى ديانا مش اى حد يعنى هههههههههههه
ربنا يخليكم لبعض دى حتى بتعملك كل يوم تشويق وانت قايم من النوم كده :)

ضايع يقول...

ايوشه

هو من حيث انها بتعملي تشويق بتعملي تشويق احيانا تشويك واهو كله من باب قض المضاجع.

منورة يا فندم

ندا الورد يقول...

يارب تكون لقيت نفسك ^ _ ^